23 aug. 2012

"Kära" kollega,
För det första, färga HELA håret och inte bara en brun krans, likt en ful gammal munk, runt hela huvudet. Sträck på dig, skaffa hållning som en normal människa. Ät ordentlig mat, står inte ut med lukten från dina Familjen Dafgård- och Findu Wärdshuslådor dag efter dag, som du påstår vara nyttiga (det enda dåliga är att man värmer i plastlådan, aight?). Sluta skratta bakom ryggen på mig för att jag väljer att värma min matlåda utan lock i micron, sluta säg att min frukostmacka med leverpastej inte går att äta för att det inte är smörgåsgurka på den, sluta säg att man inte kan äta köttfärslimpa på sommaren, för det är "riktig vintermat". Säg inte att din sunkiga lasagne du äter ut en papplåda är "stabbig och fet", när den bara består av hittepå. Kärring, förstå att alla människor är olika och du kan inte tro att alla ska tycka som du.

Och du den andra, som hickande skrattar åt mig när jag nämner ett önskemål en ev framtida kund har, du kan bara hålla tyst, du är jobbig som tror att du är bättre och snyggare än alla andra, bara för att du är lång, smal, solbränd, säkert har en välutrustad man, titulerar dig med "chef" och äter långsamt.

Tack för mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar