23 jan. 2013

Jag är på gång!

Jag har alltid varit missnöjd med min kropp, och nu på sista tiden har jag varit det ännu mer! Trots starkare trygghet i mig själv, så har kroppen stört mig. Varenda spegel, varenda skyltfönster har stört mig, för jag kan ju inte ge fan i att inspektera mig själv från topp till tå varenda gång...

Runt jul fick jag för mig att jag provar att köra viktlösa knäböj hemma varje kväll, i Tabata-intervallform. Fy sjutton vad jobbigt det var. I födelsedagspresent fick jag en Kettlebell, och jag blev kär. Det kändes i HELA kroppen efter bara 4 minuters arbete i Tabata (kan vara för att jag är så otränad) men kaching, det behövde inte vara svårare. Har fortsatt med mina knäböj, och nu även magövningar varje dag hemma.

Gymmet hemma har nu öppnat, och har gruppass. Har varit på tre pass spinning och två pass cirkel hittills. Schemat ser späckat ut framöver, och jag hoppas bara att jag orkar hålla i. Motivationen är på topp, och jag har ett jävlar-anamma som jag aldrig haft förut, vilket gör att jag verkligen tar ut mig. Så underbart att få maxa! Spinningen håller på att dö på mig pga det... Men idag, vilken träningsvärk i rumpan från gårdagens pass, fantastiskt!

Sedan oktober har jag tappat lite drygt 4 kg i vikt, av att endast ge sjutton i att äta på kvällarna, utan fokuserar mina mål på frukost och lunch. Det är inga stora portioner, men maten är av hög kvalitet. Det är mycket fett, för att hålla mig mätt (kcal gör dig mätt du vet!), det innehåller nästintill inga kolhydrater för det blir jag bara konstig i huvudet av och vill somna och det är lagat helt från grunden hemma vid spisen. Periodisk fasta försöker jag hålla mig till, från 18:00-09:00, vilket blir 15 timmar. Mer går inte att tima ihop i mitt liv idag, men jag önskar jag kunde få till någon timme mer. Har aldrig varit starkare på ett träningspass än efter 15 timmars fasta och bara en kopp kaffe... :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar